Pondělí, 27 listopadu, 2023

I vaším nákupem je pomoc blíže k lidem, kteří ji potřebují

Speciálně upravené vozidlo možná právě veze člověka, se kterým se život nemazlil, k lékaři. Sám to nezvládne, potřebuje pomoc. I vy byste rádi pomohli? Můžete. Stačí, když si v Kauflandu koupíte ve dnech od 15. července do 18. srpna alespoň jeden ze Slovenské produktů řady Z lásky k tradici.

Řetězec v rámci projektu „Pomoc je každým nákupem blíž“ za každý prodaný produkt z této řady věnuje pět centů na nákup vozidel pro Slovenský Červený kříž. Za čtyři roky Kaufland věnoval ČČK 21 speciálně upravených aut, které využívají na terénní sociální služby a pomáhají těm, kteří to nejvíce potřebují.

Každý den do školy

„Byla jsem těhotná a nemohla jsem s dcerkou, která je na vozíku, chodit každý den do školy,“ vypráví svůj příběh mamina 13-leté Emmka Židzikovej z Humenného. Vozidlo terénních sociálních služeb ČČK s ochotným řidičem a asistentem je pro obě vysvobozením. „Emmka se na auto vždy velmi těší, cítí se úžasně samostatná, když ji vozil do školy i ze školy. A pro mě je to obrovská fyzická i psychická úleva, „usmívá se spokojeně máma s malým synkem, Emmkiným bratrem. A ačkoliv tato služba není zcela zdarma, paní Židzikovej to nepřekáží a ráda by ji využívala i po prázdninách, kdy dcera půjde do šesté třídy. „Není nad to, když můžete svěřit dítě lidem, na kterých se můžete spolehnout,“ dodává.

Jsou to úžasní lidé

„Oni jsou vynikající lidé. Řidič je ohromný chlap, jezdí bezpečně, pomůže mi po schodech nahoru, neboť těžko chodím. Vezl nás s manželkou na očkování, zavolal tam, vybavil nám společný termín, protože manželka dostala v jiný den. I paní na dispečinku je milá. Když je auto obsazeno a náhodou se uvolní, zavolá mi, „rozpovídal se Andrej Kazík z obce Valaliky. Auto terénní sociální služby využívá zejména na cestu k lékařům na různá vyšetření. V jeho hlase slyšet upřímnou vděčnost. „Zda je to dobrá služba? Ne dobrá – vynikající! A že zaplatím nějaké euro? Je levnější než taxi, neboť i ten používám. Ale nejde o peníze, jde o ty lidi, kteří nám pomáhají. To je k nezaplacení. „

Auta terénních sociálních služeb využívají senioři, onkologičtí pacienti, imobilní lidé, ale i maminky s nemocnými dětmi či starší lidé v těžko dostupných oblastech. Skrývají se za nimi mnohé příběhy a nejednou i nelehké osudy. Dopravu a pomocnou ruku asistentů k tomu velmi oceňují. Ale nejen to. „Víte, jsou to milí a moudří lidé. Nejen že mě vozí k lékaři, na hřbitov, pomáhají mi s nákupy, nosí mi jídlo, ale také se mnou popovídají. Zeptají se, co potřebuji. Udělají, co je třeba, ale navíc se věnují člověku s úctou, laskavě, s celým svým srdcem. Důvěřuji jim, „vyznává se Jan Tocimák, který už žije sám. „Na zítra už mám objednané auto, jdu na vyšetření. I na očkování mě vezli, „dodává spokojeně.

Speciální vozidla do regionů

Během pandemie jsme si všichni mohli vyzkoušet, jaký je život v izolaci. Zejména v karanténě, když jsme byli odkázáni jen na pomoc jiných. Proto si alespoň trošku umíme představit problémy lidí, kteří potřebují takovou pomoc v každodenním životě. Pro mnohé jsou terénní sociální služby ČČK spojením se světem, bez nich by se nedostali k lékaři, na nákup, na hřbitov, k rodině, díky nim mohou hendikepované děti chodit do školy …

„Naše klienty vozíme nejčastěji k lékaři, během pandemie na testování i očkování, na rehabilitace, ale i do úřadů, když potřebují něco vyřídit. Auto je odveze také do lázní, ale nejednou i na návštěvu rodiny a přátel, „vysvětluje Zuzana Rosiarová Kesegová, generální sekretářka Slovenské Červeného kříže a dodává:“ Naší snahou je, aby se lidé, kteří takové terénní sociální služby potřebují, měli na koho obrátit . Díky dlouholeté spolupráci se společností Kaufland jsme nová vozidla dostali již do mnoha regionů. Přejeme si, aby tisíce dalších najetých kilometrů kromě přepravy nadále přinášely lidem naději a psychickou podporu. „

Terénní sociální služby ČČK jsou zde i pro lidi v nouzi, kteří nemají možnost dostat se bez pomoci tam, kam potřebují. Důvody jsou různé – pokročilý věk, podlomené zdraví, těžko dostupný terén bez veřejné dopravy. Kde se mohou dozvědět o této službě, která jim usnadní život a vysvobodí je z izolace? V obcích z vysílání obecního rozhlasu, ve městech z plagátikov v schránkách, čekárnách u lékaře, v klubech důchodců, ale například i v kostelích. A také na sociálních sítích, které využívají zejména věkově mladší lidé – ti mohou službu vybavit rodičům či prarodičům.

Podporují dobrou věc

Popáté Kaufland spouští kampaň „Pomoc je každým nákupem blíže“, kterou chce podpořit společně se svými zákazníky terénní sociální služby ČČK.

Další články autora

Komentář

Reklama

PR článek